イベント情報 / Event Information



本イベントの募集は終了いたしました。
イベント名
Event name
Transferable Skills-Successful Interview
開催場所
Place
Conference Hall Meeting Room #1
学術交流会館 第1会議室
開催日時
Date
2016 年 05 月 31 日  14 時 00 分  ~  18 時 00 分
内容
Description

Transferable Skills Seminar 
" Successful Job Interviews - Self Branding & Communication Strategy - "

This transferable skills seminar is targeted for international researchers (DC, PD).
Seminar will be conducted in English.
 

Developing your vision and self-branding for your career is the most important element of your preparation for the successful interviews. The skill can be useful for any of your inter-personal communications opportunities including job interviews, paper presentation in a conference, public speech, or any presentations.
 

The instructor and facilitator, Ms. Sachiyo Takaoka has 20+ years of experience in the world of advertising and brand communication. This is an opportunity of your lifetime. Her extraordinary career includes a director of McCann-Erickson and Ogilvy & Mather, one of the world largest advertising agencies which deals with Fortune 500 companies such as Coca-Cola, P&G, etc.
 

The seat is very limited and is open only for DC and PD international students and researchers. Hurry and register through the Hi-system. This 4-hour session is a great investment of your time for the future.

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■ Seminar Objectives
・ Learn strategic communication and think how you can apply it to job interviews
・ Identify your "Self Brand (strength, core value, vision)"
・ Find out needs of target audience

■ Seminar Schedule
1)  Orientation
・ Icebreaker activity
・ Seminar outline and objectives
2)  What is “strategic communication”?
・ Difference between ordinary communication and strategic communication
・ Learn from strategic communication in advertisements
・ What is a brand? What is Self-branding?
3)    What is your “core” message?
・ Identify your strength, specialty and what you are proud of
・ Looking back over yourself using "lifeline"
・ What is your belief and values?
・ Career role model
・ Vision
・ Identify your self-brand statement
4)   Who is your target audience?
・ Define the ideal employee
・ Identify qualities your target audience looks for
 (Who is wanted in Japanese company/Non-Japanese company, What is expected from researcher from foreign country/researcher with PhD, etc.)
5)    How to communicate effectively
・ How to tailor your communication with target companies
・ The rule of Mehrabian (importance of non-verbal communication)
・ Communication that gains understanding, wins sympathy, makes a deep impression
・ Complete your Self-brand statement
6)   Interview practice
・ Prepare for most common interview questions
7)  Summary
・ Conclusion
・ Share opinions
·  Q&A

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■ Place
Conference Hall Meeting Room #1

■ Seminar date
2016/5/31 14:00-18:00

■ Eligible
Hokkaido University doctoral course students and postdocs whose native language is NOT Japanese

■ Application
5/2-5/30/2016 23:00

■ Max participants
25
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外国人若手研究者向け移転可能研究力強化セミナー
" 面接で成功するために~セルフブランディングとコミュニケーション戦略~ "

 

外国人研究者(DC, PD)向けの移転可能スキルを向上するセミナーです。
セミナーは英語にておこないます。
 

自分自身のキャリアヴィジョンとセルフブランドを明確にすることは、面接を成功させるために最も重要といえます。このスキルを身につければ、面接の場だけではなく、学会での発表、講演やプレゼンテーションなど、いろいろな場面で役立つことでしょう。
 

講師は広告コミュニケーションとブランディングのキャリアを20年以上持つ、高岡さちよ先生。マッキャンエリクソン、オグルヴィ・アンド・メイザーなど、世界最大の広告会社グループでディレクターとして、P&G、コカ・コーラなどさまざまなインターナショナル・ブランドの広告、ブランド・コミュニケーションに携わりました。


セミナーの対象は外国人研究者(DC,PD)。席に限りがありますので、お早めにHi-Systemから登録ください。自分自身への投資として実のある4時間になることでしょう。

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■ セミナーの目標
・ 戦略的コミュニケーションとは何か、それを面接にどのように応用できるかを考える。
・ 自分の″セルフ・ブランド“ (長所、コア・バリュー、ヴィジョンなど)を明確にする。
・ ターゲット・オーディエンスのニーズを明確にする。

■ セミナースケジュール
1.  オリエンテーション
·  アイスブレイク・アクティビティ
·  目的とアウトライン
2.    What is “strategic communication”?
·  普通のコミュニケーションと strategic communication の違い
·  広告に見る strategic communication から何が学べるか
·  Brand とは何か。商品とは何が違うのか。 Self-branding とは
3.    What is your “core” message?
·  自分の長所、得意なこと、自慢できることを整理する
·  ライフラインで、過去を振り返る
·  大切にしている信念や価値観を確認する
·  憧れるcareer role model
·  Visionとは
·  Self-brand statementを作成する
4.    Who is your target audience?
·  企業の欲しい人物像を明確にする
·  自分の目指している業界・企業はどんな人物を求めているかを考える
  (外資系・日本企業、外国人研究者、博士課程修了者に期待することなど)
5.    How to communicate effectively
·  ターゲット企業に合わせたコミュニケーション
·  メリディアンの法則(non-verbal communication の重要性)
·  相手の理解を得る、共感を得るコミュニケーション
·  Self-brand statementを完成させる
6.    Interview practice
·  面接でよく聞かれる質問を準備しておく
7.  まとめ
·  総括
·  学び・気づきの共有
·  Q&A

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■ 開催場所
学術交流会館 第1会議室

■ 開催日
2016/5/31 14:00-18:00

■ 対象者
北海道大学 博士後期課程学生(DC)、博士研究員/ポスドク(PD)で母国語が日本語ではない方

■ 受付期間
2016年5月2日~2016年5月30日23:00

■ 定員
25名
 

受付期間
Registration Period
2016 年 05 月 02 日  ~  2016 年 05 月 30 日  23 時 00 分
定員
Capacity
25名
備考
Memo

■ How to apply
You need to be registered in the Hi-System.
If you are not, please go to the Front Office for Human Resource Education and Development homepage and register in Hi-System.

Click "申し込む" and login to Hi-System. Your registration will be completed as soon as you login.
 

If you do not receive confirmation e-mail in three business days after registration,
please contact I-HoP.
 

I-HoP
ihop@synfoster.hokudai.ac.jp
011-706-2157
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■ 申込方法
事前にHi-Systemへの登録が必要です。
登録がお済でない方は、人材育成本部HPよりHi-Systemをご覧ください。

「申し込む」ボタンを押すと、ログインするだけで申込完了となります。
(確認画面は表示されませんので、ご注意ください。)
 

お申し込み後、3日(土日を除く)以上経っても、申込受付完了のお知らせメールが届かない場合は、お手数ですが下記迄ご連絡願います。
 

I-HoP
ihop@synfoster.hokudai.ac.jp
011-706-2157