イベント情報 / Event Information



本イベントの募集は終了いたしました。
イベント名
Event name
移転可能研究力強化セミナーTransferable Skills Seminar
開催場所
Place
学術交流会館 第2会議室 
Conference Hall Meeting Room #2
開催日時
Date
2015 年 07 月 30 日  15 時 00 分  ~  19 時 00 分
内容
Description

外国人若手研究者向け移転可能研究力強化セミナー ~面接スキルとセルフブランディング~

外国人研究者(DC, PD)向けの移転可能スキルを向上するセミナーです。
セミナーは英語にておこないます。
 

自分のセルフブランドを4時間でつくりあげよう。今回の移転可能研究力強化セミナーは、7月30日午後3時から午後7時まで。テーマは『面接スキルとセルフブランディング』です。自分自身のキャリアヴィジョンとセルフブランドを明確にすることは、面接を成功させるために最も重要といえます。このスキルを身につければ、面接の場だけではなく、学会での発表、講演やプレゼンテーションなど、いろいろな場面で役立つことでしょう。
 

講師は広告コミュニケーションとブランディングのキャリアを20年以上持つ、高岡さちよ先生。マッキャンエリクソン、オグルヴィ・アンド・メイザーなど、世界最大の広告会社グループでディレクターとして、P&G、コカ・コーラなどさまざまなインターナショナル・ブランドの広告、ブランド・コミュニケーションに携わりました。
 

セミナーの対象は外国人研究者(DC,PD)。定員は20名です。席に限りがありますので、お早めにHi-Systemから登録ください。自分自身への投資として実のある4時間になることでしょう。
 
■ セミナーの目標
・外資系企業、日本企業での英語面接を成功させるためには何をすればいいかを考える。
・自分の強みやユニークな個性を発見、再確認し、自分のコア・バリューとヴィジョンを明確にする。
・ターゲットに合わせた効果的で、戦略的なコミュニケーションとは、何かを考え、実践練習をする。


■ セミナースケジュール

1.  オリエンテーション
·  アイスブレイク・アクティビティ
·  目的とアウトライン
2.    What is “strategic communication”?
·  普通のコミュニケーションと strategic communication の違い
·  広告に見る strategic communication から何が学べるか
·  Brand とは何か。商品とは何が違うのか。 Self-branding とは。
3.    What is your “core” message?
·  自分の長所、得意なこと、自慢できることを整理する。
·  学業、研究、仕事での成功体験をまとめる。
·  自分の譲れない価値観とは?
·  尊敬する人物、憧れるグローバル・リーダーについて
·  Vision
·  自分だけの Core Statement (self-brand statement)をまとめる
4.    Who is your target audience?
·  企業の欲しい人物像を明確にする。
·  日本企業の欲しい人物像とは?
·  外資系企業の欲しい人物像とは?
·  自分の目指している業界・企業はどんな人物を求めているかを考える。
5.    How to communicate effectively
·  ターゲット企業に合わせたコミュニケーション
·  自分のコアとヴィジョンを入れたコミュニケーション
·  メリディアンの法則(non-verbal communication も重要)
·  相手の理解を得る、共感を得る、感動をつくるコミュニケーション
6.    Interview practice
·  面接でよく聞かれる質問を準備しておく
·  他に想定される質問
7.  まとめ
·  総括
·  学び・気づきの共有。

 

■ 開催場所
学術交流会館 第2会議室
 

■ 開催日
2015/7/30 15:00-19:00
 

■ 対象者
北海道大学 博士後期課程学生(DC)、博士研究員/ポスドク(PD)で母国語が日本語ではない方
=========================================================================
Transferable Skills Seminar - Interview Skills and Self Branding -

This transferable skills seminar is targeted for international researchers (DC, PD).
Seminar will be conducted in English.
 

Want to create your SELF-BRAND in 4 hours? Come and join this Transferable Skills Seminar at 3pm on Thursday, July 30. Developing your vision and self-branding for your career is the most important element of your preparation for the successful interviews. The skill can be useful for any of your inter-personal communications opportunities including job interviews, paper presentation in a conference, public speech, or any presentations.
 

The instructor and facilitator, Ms Sachiyo Takaoka has 20+ years of experience in the world of advertising and brand communication. This is an opportunity of your lifetime. Her extraordinary career includes a director of McCann-Erickson and Ogilvy & Mather, one of the world largest advertising agencies which deals with Fortune 500 companies such as Coca-cola, P&G, etc.
 

The seat is very limited and is open only for DC and PD international students and researchers. Hurry and register through the Hi-system. This 4-hour session is a great investment of your time for the future.

■ Seminar Objectives
・ Find out what to do in order to be successful at interviews with Japanese companies as well as Non-Japanese companies.
・ Discover/rediscover your strength, unique character.  Clarify your core values and vision.
・ Learn effective and strategic communication targeted to a particular audience.


■ Seminar Schedule

1)  Orientation
・ Icebreaker activity
・ Seminar outline and objectives
2)  What is “strategic communication”?
・ Difference between ordinary communication and strategic communication
・ Learn from strategic communication in advertisements
・ What is a brand? What is Self-branding?
3.    What is your “core” message?
・ Identify your strength, specialty and what you are proud of
・ Organize your success stories
・ What is your uncompromisable values?
・ Your heroes, global leaders you admire
・ Your vision
・ Identify your Core Statement (self-brand statement)
4.    Who is your target audience?
・ Define the ideal employee
・ Ideal employee for Japanese company
・ Ideal employee for Non-Japanese company
・ Identify qualities your target audience looks for
5.    How to communicate effectively
・ How to tailor your communication with target companies
・ How to communicate using your core statement and vision
・ The rule of Mehrabian (importance of non-verbal communication)
・ Communication that gains understanding, wins sympathy, makes a deep impression
6.    Interview practice
・ Prepare for most common interview questions
・ Prepare for other anticipated interview questions
7.  Summary
・ Conclusion
・ Share opinions


■ Place
Conference Hall Meeting Room #2
 

■ Seminar date
2015/7/30 15:00-19:00
 

■ Eligible
Hokkaido University doctoral course students and postdocs whose native language is NOT Japanese
 

受付期間
Registration Period
2015 年 06 月 23 日  ~  2015 年 07 月 29 日  12 時 00 分
定員
Capacity
20名
備考
Memo
■ 申込方法
事前にHi-Systemへの登録が必要です。
登録がお済でない方は、人材育成本部HPよりHi-Systemをご覧ください。
 
「申し込む」ボタンを押すと、ログインするだけで申込完了となります。
(確認画面は表示されませんので、ご注意ください。)
 
お申し込み後、3日(土日を除く)以上経っても、申込受付完了のお知らせメールが届かない場合は、お手数ですが下記迄ご連絡願います。
 
<お問合せ>
I-HoP
ihop@synfoster.hokudai.ac.jp
011-706-2157
========================================================================
■ How to apply
You need to be registered in Hi-System.
If you are not, please go to the Front Office for Human Resource Education and Development homepage and register in Hi-System.
 
Click "申し込む" and login to Hi-System. Your registration will be completed as soon as you login.
 
If you do not receive confirmation e-mail in three business days
after registration, please contact I-HoP.
 
I-HoP
ihop@synfoster.hokudai.ac.jp
011-706-2157

添付ファイル
Attachment